Een smaakvolle dag

16 april 2018 - Essaouira, Marokko

Vandaag hadden wij een rustig dagje. Lekker door de Medina geslenterd en aan warenonderzoek gedaan. Kijken hier, voelen daar, beoordeling uitspreken. Lekker op een terrasje in de zon gezeten en koffie gedronken. (Konden jullie ook vandaag dus geen jaloerse blikken!) Verder de vismarkt bezocht waar er tal van verschillende vissoorten te koop lagen. Van sardines tot rog tot babyhaaitjes. Het maken van foto's werd daar niet gewaardeerd. Jammer genoeg!

Na een verdere rondwandeling en bezichtigingen hebben wij op ons gemak op een pleintje geluncht. (Ja, ook dat konden jullie doen). En daarna richting het strand maar eerst onze bustickets voor morgen opgehaald. Na wat verwarring in het kantoor van Supratours bleken ook onze tickets er wel te zijn. Met die op zak verder naar het strand. Het zeewater was koud en daarom zijn wij maar op de boulevard beland alwaar een prima terras was met heerlijke lounchebedden. En bovendien ook wijn. Gezeten in de zon met samen een 1/2 flesje wijn (valt mee toch Lia?) kijkend naar de zee en langlopende mensen was het geen slechte middag.

Vanavond hebben wij gedineerd in Caravane café, een restaurant /theesalon van een Franse eigenaar. Deze stond in onze papieren bij de atracties. Dat was het zeker. Leuk restaurant,  heerlijk eten, gezellige ambiance,  live muziek,  personeel dat af en toe ook mee speelde, inderdaad een aanrader. (hadden jullie niet kunnen doen) 😆

Morgen in de loop van de ochtend dus met de bus naar Marakech.

1. Lia de Gruijter:
    16 april 2018
    Nou dames idd netjes zo'n half flesje wijn😉Selma, waarom sta jij daar je wasje te doen,kon dat niet op jullie hotelkamer?
    Jullie komen met prachtig weertje thuis🌞