Van Casablanca naar Rabat

6 april 2018 - Rabat, Marokko

Vanochtend was de chauffeur Azies al vroeg aanwezig. Wij moesten nog even ontbijten en daarna konden wij vertrekken. Er stonden wat bezichtigingen gepland waaronder de prachtige Hassan II moskee, de Cathedrale Notre Dame en een medina.

De moskee was inderdaad prachtig maar terug voor een bezoek aan de Medina werd verhinderd doordat er geen parkeermogelijkheid was.Dan maar de Cathedrale, maar uiteindelijk belandden wij bij een verkeerde kerk en lieten wij het verder ook maar zo. Wat een druk verkeer in Casablanca.

Er gelden hier maar twee regels, toeteren en doorduwen.Blij dat ik niet rij, denken wij dan, terwijl wij rustig achterin zitten.

Uiteindelijk kozen wij er maar voor om naar Rabat af te reizen.

Oh ja, de chauffeur spreekt verschrikkelijk Frans en aangezien wij het nou ook niet bepaald goed machtig zijn, is het soms ???Pital is hospital. Boteur is voiture. Stopwoord is comme ca..Maar we komen er wel uit met z'n drieën. A troi! Zelf komt hij uit Marakech.

In Rabat zijn we in een ommuurd park geweest alwaar ook een ruïne was en, heel bijzonder, heel veel ooievaars die daar hun nesten hebben. Prachtig om ze zo van dichtbij te zien.

Daarna hebben wij ons laten afzetten bij ons Hotel Malak, waar de kamer zeker niet tegenviel. Na een pizza in het restaurant zijn we met de sneltram, een mooie randstadrail, naar een wijk aan de andere kant can het water gegaan. Salé, waar ook een enorme Medina is. Daar hebben wij ons een paar uur vermaakt. Daarna terug richting hotel maar iets verder doorgereden met de sneltram naar een andere Medina.

Daar wat leuke inkopen gedaan en ons verwonderd over wat er zoal te koop was.

Terug naar het hotel in het begin van de avond en hebben gegeten in een Frans restaurant. Heerlijk gegeten en goede gastheren. Enige minpuntje: geen wijn aanwezig!

1.Vandaag zijn wij zeker aan onze 10.000 stappen gekomen.

2. Is ons budget drastisch geslonken (hoewel het hier goedkoop is)

3. Vinden wij Rabat veel mooier en leuker dan Casablanca

4. Kunnen Franse koks echt heerlijk koken.

5. Is de temperatuur hier heerlijk.

5. Gaan wij morgen naar Meknes

1. José:
    6 april 2018
    Hee zwervers zo te lezen hebben jullie het naar de zin.
  2. Ruud:
    6 april 2018
    Ik ben jaloers op jullie
  3. Efina:
    7 april 2018