Waterig

7 april 2018 - Fes, Marokko

De maaltijd van mama Fatima was wel lekker, maar in verhouding met de andere prijzen hier, erg duur!

De voorbereiding van de reis was deze keer slordig. Wij hebben geen van beide iets tegen buikloop mee genomen. Stom! Want, ja daar komt het, natuurlijk loop ik nu leeg en bij Karien rommelt het ook. Meestal ben ik niet blij met landgenoten op vakantie ontmoeten, maar deze keer wel. In ons verblijf nog wel mét imodium. Dat is altijd nog beter dan niks.

Na het eten begon het te hagelen! Jazeker, dat kan hier ook. Gelukkig zaten wij in de wintertuin (met terrasverwarming. In Marokko is het niet altijd warm hoor.) maar hier en daar kwamen druppels naar beneden. Maar erger was het op de trap. Daar liep het water zo naar beneden. Vanaf het dakterras de trappen af. Die is wel van graniet maar het tapijt aan de onderkant niet. Dus ging het personeel aan het dweilen. Misschien met de kraan open, want net regende het weer behoorlijk. We hebben aangeboden om te helpen maar dat hoefde niet.

Straks lekker slapen, moorgen bijtijds weer op voor de rondgang door de grootste medina van Marokko onder begeleiding van een gids. Dus eerst nog even de voeten verwennen en kuiten masseren zodat ze morgen er weer flink tegenaan kunnen.